Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Ha hihetünk a mesék és mítoszok logikájának, egy fiatal és szép lány számára nincs biztosabb párkeresési stratégia, mint ha elrabolja egy sárkány, egy szörny, vagy maga az ördög - és igazán semmi különöset nem kell tennie, elég, ha türelmesen várakozik a neki rendelt megmentőre. Még egy valamirevaló hollywoodi film is képes ezt sugallni: ha elég szép vagy, és kikötöznek valahová, akkor a lehető legjóképűbb, legizmosabb és legférfiasabb jelölt szabadít majd meg és szeret beléd, természetesen. Na jó, Hollywoodban egy kicsit már segíthetsz is a hősnek, az egyenjogúság nevében.

mythology_with_a_twist_perseus_and_andromeda_by_ninidu-d7q356r.jpg

Mai sztorink csupa ismerős összetevőt tartalmaz majd: hemzsegnek benne a szép és leginkább pucér nők, beköszön egy kis időre Zeusz atyánk egyik hódításra, amelyről eleddig nem volt szó, jóslatokkal zavarják össze a fejünket, és izgulhatunk egy különleges sorsú hősért.

A bonyodalmat, mint már annyiszor, a női szépség okozta. Belegondoltam, milyen ritka, hogy egy istennő azért lesz zabos, mert valami halandó asszony okosabbnak tartja magát nála... (Na jó, azért Athéné meg tud sértődni ilyeneken.) Kassziopeia, az etióp királyné vesszőparipája azonban szokványosabb volt: Hófehérke mostohaanyját játszotta, vagyis azt hangoztatta, hogy ő a legdögösebb a vidéken, ami önmagában még elment volna, de ő nem elégedett meg a földi halandók lepipálásával, mindjárt minimum 50 isteni lény haragját vívta ki egyszerre azt hangoztatván, hogy még a néreidáknál, Poszeidón meztelenül vízisíző kísérőinél, testőreinél, szíve csücskeinél is csodálatosabb.

nymphe10.png

Mint Psziché történetéből, no meg a három istennő szépségversenyéből már tudjuk, sokmindent lehet, de halhatatlan asszonyokat és lányokat megjelenésük becsmérlésével felingerelni, na, azt nem. Legalábbis súlyos következmények nélkül nem szokott menni. A néreidák ugyan nem Aphrodité szintjén állnak - vagyis inkább úszank -, de bennük is van annyi büszkeség, hogy ne tűrjék a női hübrisz ilyetén megnyilvánulását. Mivel Poszeidón hetekig másról sem hallott odahaza, mint a felháborító pöffeszkedésről, végül beadta a derekát, és előszedett a süllyesztőből egy megfelelő szörnyet: elmagyarázta neki a küldetés lényegét és Etiópiára küldte, hogy a helyiek kezdjenek vele, amit akarnak. 

cetus.gif

Azt várná az ember, hogy az ilyen szörnyek mindig hímneműek és előszeretettel veszik feleségül, de legalábbis rabolják el a királykisasszonyokat, de ezúttal egy nőstény szörnyre esett a választás, arra a bizonyos Kétóra (másképp Cetus), aki csúfsága ellenére azért nem maradt aggszűz, és jópár, ugyancsak csúf gyermeknek adott életet, köztük a graiáknak és a gorgóknak is, akik mind szerepelni fognak a sztoriban.

gorgonen.jpg

Kétó a Poszeidón által adott az eligazítást követően lendületesen nekiugrott Etiópiának, és amit csak tengeri szörny képes volt véghezvinni a pusztítás terén, azt mind előadta - főleg az olyan dőre halandókra vadászott, akik képesek voltak napfürfőt venni meg csónakázni - magyarul tönkretette a strandidényt. (Ha módjában állt volna, biztos bevezeti az útadót és megtiltja a vasárnapi bevásárlást is, de egy szegény szörnynek ekkora hatalma azért nincs, úgyhogy beérte a nyersebb erőszakkal.) Alapos munkát végzett, az etiópok elég hamar kihirdették a rendkívüli állapotot és összehívták a válságstábot. Mint ilyenkor szokás, megkérdezték az összes jóst, elérhető orákulumot és Gucci táskás tanácsadót is, vajon mi a teendő ekkora krízishelyzetben.

orakel.jpg

Az egyik zseniális látnok elő is állt a pofonegyszerű megoldással: bűnbakot kell keresni és őt kell feláldozni a nemzet oltárán. Inkább vesszen egy ártatlan, mint egy egész nép, mivel pedig az istenek preferálják a szűz hajadonokat, ha áldozathozatalra kerül a sor, a királyné lányát, Andromédát kell odalökni nekik. (Van olyan változat, amely szerint a királyné nem csak vagy nem elsősorban a saját, hanem a lánya szépségével is dicsekedett.)

Noha a kormányfő, akarom mondani, a király tiltakozott a barbár ötlet ellen, hogy pucéron kikötöztesse szerencsétlen sarját egy tengerparti sziklához, az alattvalók addig lázongtak, míg kénytelen volt engedni. Andromédát tehát fogták, és elvitték - nem az Etióp tengerpart valamelyik pontjára, hanem Joppába (ma Jaffa, vagyis Tel Aviv - tudom, ez meglepő fordulat), hogy ott várja be a szörnyet. Bár, ha életében olvasott meséket, akkor kb tudta, hogy nem a szörny általi felfalatás következik, hanem valamiféle csodahatalmú és nagggyon férfias királyfi közbelépése. Hagyjuk várakozni és dideregni szegény lányt, és nézzük meg, miféle hérosznak jutott a feladat, hogy megmentse.

andromeda-279797_640.jpg

Hősünket Perszeusznak hívták, és már nem egy kaland volt a háta mögött, mikor Joppába érkezett. Világrajövetele is elég kalandosra sikerült, pont, ahogy ez egy héroszhoz illik, nem ám valami kispolgári házasság folyományaként született. Mivel erről az úriemberről eddig nemigen esett szó, itt az ideje, hogy röviden hosszan bemutassam. 

Volt egyszer egy fiú ikerpár: egyiküket Akrikiosznak, a másikat Proitosznak hívták. Kb úgy viszonyultak egymáshoz, mint Ézsau és Jákob, vagy Romulus és Remus: folyamatosan azon civakodtak, hogy ki a nagyobb jani és ki örökölje a trónt vagy az apai áldást. Mikor épp Akrikiosz kerekedett fölül, Proitosz jól elcsábította a lányát (saját unokahúgát), Danaét. Gondoljunk bele, ha egypetéjű ikrek voltak, a két férfi ugyanúgy nézett ki, hát Danaénak erős apakomplexusa lehetett, ha lefeküdt az apjára megszólalásig hasonlító nagybácsival. A dolog persze kiderült és nagy botrány lett belőle.

gemini.jpg

Ugyanakkor Akrikiosznak csak nem akart fia születni, pedig mindent megtett az ügy érdekében, végül egy orákulumhoz fordult, mert meddőségi központokat még nem hoztak létre a környéken. Nos, az ilyen minden lében kanál orákulumok egy dologra jók: hogy jól megszívassák a klienseiket. Akrikiosznak is azzal a kellemes hírrel szolgáltak, hogy nyugodtan abbahagyhatja a kufircolást, fia sose lesz, cserébe viszont az unokája egy szép napon megöli majd, de addig is élvezze az életet, ahogy tudja.

A király csak egy módot látott arra, hogy élvezze az életet: lányát, Danaét el kell zárnia a nemzőképes férfiaktól. Építtetett is egy tömlöcöt és az életfogytosokhoz illő szigorú őrizet alá helyezte egyetlen gyermekét. Persze férfi börtönőröket nem alkalmazhatott, így egy dajka és pár vérszomjas eb biztosította a kefélésmentes övezet sértetlenségét.

Ekkorra azonban a nagy pernahajder, Zeusz, akinek már annyi "hódítását" vagy inkább azt mondjam, erőszakos közeledését meséltem már el, szemet vetett Danaéra, és úri kedve azt diktálta, hogy ezúttal még extravagánsabb szeretkezési módot találjon ki, mint az eddigiek: aranyeső formájában tette magáévá. Én ugyan elég nehezen tudom elképzelni, milyen az az aranyeső: inkább arany, vagy inkább eső? De nem semmi mutatvány lehetett, a festőket is kihívások elé állította, és el lehet gondolkozni rajta, hogy miként jutott a lány hüvelyébe a rejtélyes, DNS tartalmú folyadék. Hogy bejutott, és megtermékenyítette a petesejtet, az biztos.

klimt_dana_.jpg

Akrikiosz, miután konstatálta, hogy lánya képes volt minden óvintézkedés ellenére teherbe esni, őrjöngeni kezdett, mert azt hitte, hogy ismét ikerfivére vetette rá magát Danaéra, és egy percig se hitte el, hogy maga a főisten tisztelte meg házát, azaz a tömlöcét. Mivel direkt likvidálni nem merte az utódait, egy ládába záratta és bedobatta őket a tengerbe, most mutasd meg, Zeusz, hogy fog ezek után megölni az unokám... felkiáltással. (Gondolom, néhányatoknak eszébe jutott Oidipúsz a sztori hasonlósága miatt.) Perszeuszék Poszeidón jóindulatának köszönhetően persze nem fulladtak vízbe: Szeriphosz szigetére kerültek, ahol Diktüsz, az ottani király testvére szabadította ki őket a ládából.

persus_es_danae.jpg

Maga a király, Polidektész eleinte szívesen fogadta a menekülteket, de egy idő után elkezdte szexuálisan zaklatni a szép Danaét, aki a jelek szerint nem viszonozta vonzalmát. Diktüsz és Perszeusz összefogtak, hogy megvédjék az apja haragja és Zeusz aranyesős támadása miatt poszttraumás szindrómában szenvedő asszonyt. Polidektész úgy gondolta, több esélye lenne a nőnél, ha megszabadulna a fiától, ezért lehetetlen küldetéssel bízta meg: ráparancsolt, hogy hozza el neki a Medúza fejét. Mármint a teste nélkül. (Van olyan verzió, amely szerint maga Perszeusz szájhősködött azzal, hogy akár még a Medúza fejét is elhozná, és a király csak a szaván fogta.)

Medúzáról azt kell tudni, hogy igen kedvelt horrorfilm szereplő lett volna, ha jó időben és jó helyre születik: olyan félelmetesen nézett ki, hogy aki csak ránézett, kővé változott. (Noha ez azért megnehezítette volna a színészi karrierjét, ha jobban belegondolok.) Amúgy kedves szörnyismerősünk, Kétó egyik lányáról van szó, aminek a későbbiekre nézve érdekes következményei lesznek. Nos, ijesztő vagy sem, Medúza azért arra jó volt, hogy Poszeidón szeretője legyen, de sejthetőleg nem a misszionárius póz volt a kedvencük... A tengeristent mindenesetre nem lehet nyuszinak nevezni, mint McFlyt, ha a világ legijesztőbb nőjétől se riadt vissza: ilyen egy igazi férfi.

De Perszeusz se volt elveszett gyerek, főleg, mert igen erős hátszelet biztosítottak neki isteni pártfogói, például féltestvére, Pallasz Athéné, akinek mindig remek ötletei vannak, hiszen végül is Métisznek, az ész istennőjének a lánya. (Létezik olyan változat is, amely szerint Medúza nagyon is szép nő volt, de Athéné utálta, és rávette Perszeuszt, hogy ölje meg.) Pallasz tehát felajánlotta öccsének a pajzsát, hogy abba nézzen, mikor becserkészi a gorgót, ugyanis a hölgyemény tükörképe már nem járt kővé változással. Perszeusz noch dazu kölcsön kapta Hermésztől a szárnyas sarukat, és trükkös módon megszerezte a láthatatlanná tévő sisakot meg a kifogyhatatlan tarisznyát, plusz egy varázskardot - ezzel az irigylésreméltó felszereléssel már képes volt teljesíteni a küldetést.

mcausland-perseus-and-madusa.jpg

Már csak Medúza tartózkodási helyét kellett kiderítenie: ebből a célból felkereste a gorgók nővéreit, a graiákat (ősz hajúakat): ezek a szerencsétlenek hárman voltak, már öregen születtek, de ez még mindig nem lenne tragédia, ha hármójukra nem csupán egy szem és egy darab fog jutott volna, amelyet felváltva használtak. Bár azt, hogy egyetlen darab foggal mi a fészkes fenét lehet csinálni, én nem tudom, rágni, harapni biztosan nem... Perszeusz szemét módon még ezt a szegényes készletet is elcsórta tőlük, és addig nem kapták vissza, amíg el nem árulták, hogy hol rejtőzik a hugicájuk. Mikor a zsarolásnak engedve végre megadták az infót, csodás héroszunk visszaszolgáltatta a fogat, a szemet viszont a tengerbe dobta, hogy ezzel kényszerítse a vénségeket a mosdásra - és kötelezze örök hálára a nimfákat, akik a graiák bűzétől már azt se tudták, hová legyenek. (Másik verzió: Perszeusz a varázscuccokat őrző sztüxi nimfákhoz vezető útra volt kíváncsi, azt próbálta kiszedni az öreglányokból.)

0a34ad0e7055baa32aecee19f6ad934c.jpg

Lényeg a lényeg, a hérosz végre eljutott utazása céljához, és becserkészte a nővéreivel együtt alvó, kígyóhajó Medúzát, akinek felocsúdni sem volt módja, máris lenyisszantották a fejét. (Noha gorgóból három darab is volt, halandó csak az egy Medúza, a nővérei így nem lehettek célszemélyek.)

 perseus4.jpg

A lefejezés egyébként örvendetes eseményekhez vezetett: a gorgó véréből előpattant Pegazus, a szárnyas ló, minden táltos paripa mitológiai őse, meg egy aranypallosú csóka is, akivel nem fogunk foglalkozni. Mindkét teremtményt Poszeidón nemzette Medúzának, de ez valahogy nem szülte meg őket annak rendje és módja szerint, és a nyakából pattantak ki totálisan kifejlett állapotban. A Pegazussal egyébként már találkoztunk Bellerophón történetében.

002.jpg

Most végre fellélegezhetnek azok is, akik Andromédáért vagy a szörnyért aggódtak, itt az ideje, hogy a három főszereplő egy időben egy helyen tartózkodjék: héroszunk éppen hazafelé tartott Medúza fejével varázstarisznyájában, mikor merő véletlenségből belebotlott a kikötött, áldozati szerepre kényszerített leányzóba - meg a szüleibe, akik várták, hogy Kétó támadásba lendüljön. Perszeusznak persze megtetszett ez a gyönyörű bdsm jelenetre hasonlító szcenárió, és mindjárt úgy érezte, hogy neki itt feladata van. Először jól beleszeretett a lányba, majd elvonult tárgyalni a szülőkkel: a szörnylikvidálás feltételéül azt szabta, hogy adják neki Andromédát feleségül. Arról nem tudunk, hogy magát a célszemélyt megkérdezte-e, vagy elég volt szemezni vele meg az idomaival... A bűntudatos anya és a rettegő apa rábólintott az üzletre, megfejelték a fele teljes királysággal. Perszeusz pedig végre nekiugrott Kétónak, aki már türelmetlenül várta a harcot.

andromeda.jpg

Itt is több verzió létezik: az egyik szerint Perszeusz a varázskarddal kaszabolta le a tengeri szörnyet, a másik szerint viszont csak akkor kerekedett felül, mikor elővette a gorgófőt - namost ez annak fényében, hogy Medúza Kétó lánya volt, kicsit furcsa, mert ha kővé vált volna a lánya láttán, az már korábban be kellett volna következzen, hacsak nem bekötött szemmel nevelte fel. Logikusabbnak hangzik, hogy szívinfarktust kapott szeretett leánya levágott feje láttán. Akárhogy is volt, Perszeusz fényes győzelmet aratott, és a borzasztó fej miatt mindenki rettegéssel vegyes tisztelettel nézett rá.

Androméda végre megszabadult láncaitól, de csak azért, hogy a házasság láncait vegye magára. De ha már ilyen jól megmenekült, egy korábbi kérője is előkerült, mégpedig a saját nagybácsija, Phíneusz vagy Agénór, mégpedig egy kisebbfajta hadsereg élén. Mikor arról volt szó, hogy a lánykát kikötözzék a sziklához, nem volt ellenvetése, most meg, a lakodalom kellős közepén, mikor épp nászdalokat kezdtek volna énekelni az egybegyűltek, benyújtotta az igényét a pipihúsra. Az ötlet nem az ő fejéből pattant ki: Androméda szülei nem akarták Perszeuszt vejükké fogadni, bár a fene tudja, mi nem felelt meg nekik rajta, Zeusz fiának lenni azért elég jó ajánlólevél lehet. A vőlegény azonban nem hagyta, hogy nehezen szerzett menyasszonyát csak úgy elcsaklizzák az orra elől: a két rivális emberei heves kézitusába bocsátkoztak, szétverték a berendezést, az asszonyok sikoltozva menekültek, teljes volt a káosz.

das_fest_von_perseus_und_andromeda.jpg

Perszeusz csapata már-már vesztésre állt, mikor vezérük ultima ratioként előhúzta a minden konfliktust könnyűszerrel megoldó gorgófőt a tarisznyájából (úgy látszik, folyton azzal járt-kelt, pedig elég súlyos teher lehetett, főleg egy lakodalmon), de csak, miután odakiáltotta az embereinek, hogy aki őt szereti, az most becsukja a szemét. A nagybácsi és minden harcostársa erre jól kővé változott, az ifjú hérosz pedig végre nászágyba vihette Andromédát. (Hogy ezek után neki milyen poszttraumás szindrómája lehetett, azt csak sejthetjük.)

szemuveges_perseus.jpg

Perszeusz a lakodalmi csetepaté és a mézeshetek fáradalmai után visszatért Polidektészhez, hogy átadja neki a kis szuvenírt - sejthetjük, milyen eredménnyel. A gorgó fejét végül Pallasz Athéné kapta meg, és jól elásta. Akrikiosz nagyapa, aki annó olyan lágyszívű volt, hogy nem likvidáltatta a lányát és az unokáját, nem kerülhette el a jóslat beteljesülését: Perszeusz diszkoszvetés közben találta el "véletlenül" olyan nagy erővel, hogy belehalt sérüléseibe.

akrikiosz_halala.jpg

Androméda alakja egyébként nem olyan egyértelműen passzív és áldozati, mint a görög mítosz alapján tűnik. Robert Graves szerint a történet bizonyos palesztínai ábrázolások alapján született, amelyek a babilóniai Marduk napistent jelenítették meg, ahogy legyőzi Tiámatot, a tengeri szörnyet, és leláncolja az ékszerekkel díszített, meztelen Aphroditét (Asztartét, Isztárt), a szex és a háború férfiakon uralkodó istennőjét, hogy megtörje a hatalmát. (Nem vélelenül Joppa a leláncolás helyszíne.) Ebben a verzióban Tiámat, akinek neve tengert jelent, magának  a nagy istennőnek egyik megjelenési formája. Vagyis a patriarchális napisten legyőzi a matriarchátust zabolázatlan, vad, kaotikus erőit: ugye, nem lehet véletlen, hogy Androméda neve annyit tesz, mint férfiakon uralkodó?

 tiamatandmarduk1_700.jpg

A szövevényes mítosz főszereplőinek neve tovább él a csillagászatban, a fantasztikus filmekben, utazási irodát alapítók és űrhajótervezők fantáziájában, ami azt illeti, nekem a témát a Downton abbey egyik epizódja juttatta eszembe. Gondoltam, írok egy rövid posztot - hát, ez megint nem jött össze. Egy hosszú viszont igen. Remélem, élveztétek ti is.

A bejegyzés trackback címe:

https://szexcsatakanno.blog.hu/api/trackback/id/tr587046435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nandras01 2015.01.11. 15:45:42

"Én ugyan elég nehezen tudom elképzelni, milyen az az aranyeső"

hmmm... azt hiszem, hogy szükséged van némi továbbképzésre pornó terén :)

ja, a poszt amúgy szokás szerint kiváló!

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2015.01.11. 15:47:31

@nandras01: Véletlen tudom, h mi az az aranyeső a pornóban, de Zeusz kapcsán ez a tudás nem alkalmazható - sokmindent el lehet mondani róla, de hogy hímnős lenne, azt eddig nem olvastam. :)

nandras01 2015.01.11. 16:08:00

@Gloria Mundi:
gondolod, hogy zeusznak pont ez a mutatvány okozott volna problémát, a bika/hattyú/satöbbi kunszt után?

azt elárulnád, hogy hogyan vagy képes kiigazodni a neveknek abban a rettenetes zűrzavarában, ami görög mitológiában uralkodik?
(és ha ezt még kibővítjük a kapcsolódó római, ill. a görögöt megelőző egyiptomi istenek hadával...)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2015.01.11. 16:24:54

@nandras01: Ha belemegyünk ebbe a témába - igen, mert az összes megjelenési formájában kínosan ügyelt arra, h hím legyen, akár madár, akár bika, akármicsoda testét is öltötte fel. :)
Zeusz mindenféle égi és földi nők leigázásával a matriarchátus feletti győzelmet hirdeti - vagyis, míg a régebbi, matriarchátusbeli isteneknél simán belefér a kétneműség, nála már nem.

De az aranyeső lehet az ondó eufemisztikus elnevezése is. :)

Sehogy se igazodom el, mármint kívülről nem tudnám ezeket bármikor felidézni - egy részüket igen, de nagyon sokat ások elő ilyenkor mindenféle mitológiai tárgyú könyvekből, meg a netről. Az a nehéz, h ahány forrás, annyi verzió, és egymásnak nagyon szépen ellent tudnak mondani. Az a legszebb, mikor kibomlik a történetből, h honnan ered, és milyen félreértések, átértelmezések útján jutott el abba a stádiumba, ami leginkább elterjedt. Aztán persze a rengeteg kép is új és új értelmezési lehetőségeket vet fel. Szóval mindig rájövök, h egyetlen szálat megfogva jön egy egész pókháló, és minden mindennel összefügg. :)

nandras01 2015.01.11. 17:22:51

@Gloria Mundi:
aranyesőileg meggyőztél :)

a nevekkel kapcsolatban meg azt hiszem, az is gondot okozhat, hogy nemegyszer ugyanannak az istennek különböző mutációi jelennek meg, nem csak térben, de időben is.
anno, a gimiben -mivel latint tanultam- tantárgyunk volt a római történelem is, inclusive az istenek, ünnepek, államigazgatási és vallási szerepek és rangok.
bár nagyon szerettem, de bevallom éppen elég volt az aktuális órára való felkészülés- pedig a római mitológia még viszonylag áttekinthető a göröghöz, vagy az egyiptomihoz képest. azt hiszem, legalább nagyjából fel tudom mérni, hogy micsoda sziszifuszi -érted, sziszifuszi :)- munka van egy ilyen poszt mögött.
respect!

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2015.01.11. 17:47:20

@nandras01: Persze latinon minden mást is kellett tanulni, nem csak mitológiát - de nekem mindig ez volt a kedvencem. Ovidius meg a kedvenc szerzőm, természetesen. :)

Az istenek folyamatosan alakultak, épp ez benne a szép, és ezért olyan értelmetlen sztem a vallás kimerevítése, dogmatizálása, ami annyira nehézkessé teszi a monoteista vallásokat. Sztem ott rontották el, mikor ragaszkodtak az antropomorf istenek megszűntetéséhez és egységessé akarták tenni az egész rendszert. A vallási fanatizmusnak az egyik melegágya éppen ez, h mindenki azt hiszi, csak neki lehet igaza. Mennyivel szebb, ha mindenkinek igaza van, minden verzió jogos.

Sok munka, de azért nem sziszifuszi :)

KingofHell 2015.01.12. 00:19:48

A kraiákkal eddig csak a Percy Jacksonban talőálkoztam, eléggé ritkán emlegetik őket a mitológiában.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2015.01.12. 09:00:41

@KingofHell: Nem ismertem ezt az ifjúsági regénysorozatot, kicsit Harry Potteresnek tűnik, persze abban is sok a mitológiai utalás.
Neked bejonnek ezek a könyvek?

Gretzky99 2015.01.12. 09:15:48

Hujjuj, én eddig erről a blogról miért nem tudtam?
Na de most pótolom visszamenőlegesen.
A görög mitológia mindig is a gyengém volt. Meg a szex. Ennél jobb párosítást el sem tudok képzelni.
Csak így tovább! :)

ace22 2015.01.12. 09:38:10

Aranyeső = "Zeusz" lefizette az őröket... :-)

kugi · http://kugi.blog.hu 2015.01.12. 12:08:19

Nagyon jó stílusú, érdekes poszt!

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2015.01.12. 18:53:54

@Gretzky99: Jó, h végre idetaláltál. :)
Már 2 közös gyengénk is van. :)

@ace22: Ami azt illeti, kutyákat sokmindennel le lehet kenyerezni, de az arany totál hidegen hagyja őket. :) Max a dajkára lehetett hatással.

alte trottel 2015.05.28. 07:50:18

@nandras01:
Esetleg: Cox - Görög regék?