Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Ki ne hallott volna Szodomáról? Biztos vagyok benne, hogy az egyik leghírhedtebb bibliai helyiségnév, amely szédületes karriert futott be az elmúlt 3000 évben. Nem hagyott hidegen hívőket és hitetleneket, erkölcscsőszöket és pornófüggőket sem. A szodomai és gomorrai bűnök elképzelése, ecsetelése, ábrázolása sok titkos vágyat elégített ki.
Akárhogy csűrjük-csavarjuk, akármilyen nagy igyekezettel próbáljuk jámborrá varázsolni a szereplőket, megmagyarázni a megmagyarázhatatlant, azt azért nem tagadhatjuk, hogy ez a bibliai sztori eléggé kínos. És minél kevésbé sima ügy, a blog olvasóit annál jobban érdekli - legalábbis erre következtet a múltkori szavazás eredménye: a téma több, mint 50%-os fölénnyel végzett. Nézzük tehát, mi is történt a Holt-tenger környékén azokban az ősi időkben - szigorúan a Szentírás szerint.
Lót és családja története szervesen összefonódik a már megénekelt Ábrahámék sztorijával, hiszen Ábrahám Lót nagybátyja volt, együtt indultak el Mezopotámiából és egy ideig együtt legeltették a nyájaikat, mígnem túl szűknek nem bizonyultak a legelők, akkor Ábrahám javaslatára elváltak útjaik - Lót időközben valahogy átvedlett családostul félig-meddig urbánussá, letelepedvén a hírhedt Szodomában.
Nem abajgatták hát egymást mindaddig, amíg zavar nem támadt az erőben. Egy nap ugyanis Ábrahámnak kémei azt jelentették, hogy unokaöccsét családostul elrabolták a Szodomára támadó banditák, akarom mondani, királyok, szám szerint négyen (idegeiteket kímélendő, a nevüket most nem fogjuk felsorolni). Amint értesült a túszejtésről, nekiveselkedett, és örök fiatal Chuck Norris módjára maga köré gyűjtötte az összes fegyverforgató pásztort, oszt úgy kiszabadította Lótot és minden rokonát, mint a sicc, sőt, még a teljes vagyonukat is seperc alatt visszaszerezte. Utána meg nem kért egy fillért sem a hadizsákmányból, noha máskor, Sára háremkiruccanásai alkalmával nem voltak erkölcsi aggályai azzal kapcsolatban, hogy némi füllentéssel keressen egy csomó pénzt (vagyis jószágot), de hát ki érti ezeknek az ókori pásztoroknak az észjárását. Most játszotta a nagyfiút és lefütyülte a zsákmányt.
Lóték megszabadultak és visszatértek tehát urbánus életükhöz, Szodomába. Úgy tűnik, egész hosszasan éldegéltek ott anélkül, hogy feltűnt volna nekik az erkölcsi fertő, amelyben ez a később annyira hírhedtté vált város dögönyözött, mert ha feltűnt volna nekik, bizonyára hamarabb szedik a sátorfájukat. De mit sem sejtve tengették ott napjaikat, miközben Ábrahámot végre meglátogatták azok a bizonyos fess fiatalemberek, akik holmi nőgyógyászati tanácsokkal traktálták Sárát, ha még emlékszünk a múltkori történetre. Ha már a fiatalemberek odalent jártak, az Úr gondolt egyet, és továbbküldte őket Szodomába, hogy megfigyelhesse az ifjoncok külseje keltette hatást. Akkorra ugyan már eldöntötte, hogy az ott divatban lévő erkölcsi lazaság, de főleg a manapság homoszexualitásnak becézett viselkedésminta miatt eltörli a föld színéről a várost, de azért adott még egy esélyt.
Ami azt illeti, nem csak egyet, merthogy úgy döntött, bevonja Ábrahámot is a Kéneső fedőnevű akció részleteibe. Ha már szövetséget kötöttek, úgy érezte, minimum, hogy ad egy lehetőséget a vitára vagyis az alkudozásra - azért ebből is látszik, hogy itt egy virtigli közel-keleti istenről volt szó, akivel, ha úgy tartotta kedve, még tisztességesen beszélgetni is lehetett. Na jó, ez Ábrahámon kívül másnak nem nagyon sikerült. Az Úr tehát bejelentette az akciótervet, vagyis azt, hogy tömegpusztító fegyverei segítségével a földdel teszi egyenlővé a két környékbeli urbanizált körzetet, Szodomát és Gomorrát (ill. járulékos veszteségként még pár kisebb várost), mert bizonyos feljelentések érkeztek holmi égbekiáltó bűnökről. Persze még lesz egy gyors kivizsgálás, helyszíni szemle, de ha a jelentések igaznak bizonyulnak, akkor nincs bocsánat, jön az atom. Vagyis a kéneső, meg egyéb finomságok. Úgyis rég volt tömegesebb pusztítás, és az ilyesmi nélkül nem élet az élet, na.
Ábrahám, mintha csak a bazárban lenne, 50-nél kezdte az alkudozást. Így meg úgy, ha van ott 50 igaz ember, akkor nem lenne kóser őket is megölni a többi disznólkodó miatt. Jóvanna, ha találok ötvenet, így az Úr, meghagyom a szemétdombot. De Ábrahám persze lejjebb akarta vinni az árat, először 45-re tornázta, aztán negyvenre, és így tovább, le egészen tízig. Nem mondhatjuk, hogy nem volt ügyes kereskedő, tekintve, hogy folyamatosan hízelgett is, mint a parancsolat. Na, de 10 alá már nem lehetett menni, azért ne legyünk nevetségesek. No, ezzel megvoltak, Ábrahám, mint aki jól végezte dolgát, hazabattyogott, az Úr pedig megsürgette a teszt-angyalokat, hogy minél hamarabb érjenek Szodomába és vizsgálják ki a tényállást.
Azok nem is késlekedtek (majd mertek volna), egyenest Szodomába gyalogoltak, ahol Lót már a városkapuban várta őket, vagyis úgy tett, mintha tiszta véletlenségből volna ott. Ha a kis csevejüket megfigyeljük, szerintem ez csak ez szimpla konspirációs tali ICP-je lehetett, mert ugyan mi logika van abban, hogy egy jóember épp ott lebzsel a városkapuban és meghív magához két vadidegent, azok kötik az ebet a karóhoz, hogy ők a szabadban éjszakáznának, mire a jóember meggyőzi őket, hogy mégiscsak ugorjanak be hozzá. Ha Lót nem egyéb hátsó szándékkal hívta magához az angyalokat, amit nem vagyok hajlandó feltételezni, akkor előre egyeztettek mindenről.
Nos, ami ezután következik, az piros 18-as karikás, és gyengébb idegzetűeknek se való. Átvonult tehát Lót a két csinos fiatalemberrel a városon. Mondjuk, ne gondoljunk New York méretű metropoliszra, ha egy vacsorafőzésnyi idő alatt a település "összes" ivarérett hímnemű egyede fel bírt sorakozni Lóték háza körül (azóta is menne a vita a sajtóban, hogy hány ezren voltak, ha nem pusztult volna el az összes újságíró is), azért olyan hatalmas tömegről nem beszélhetünk. Biztos volt pár hangadó, aki megadta a ritmust, és skandáltatni kezdte a gyülekezettel, hogy angyalokat akarunk, angyalokat akarunk... Lót ezt valami miatt úgy értelmezte, hogy, a jóembereknek gusztusok támadt a tömeges nemi erőszakra. (Bizonyos magyarázók szerint csoportos erőszak fel sem merült, egyszerű igazoltatásról lett volna szó, mert Lót bevándorló lévén nem hívhatott volna meg magához bárkit csak úgy, de persze muszáj volt ezt is csúnyán félremagyarázni, rossz az, aki rosszra gondol.)
Lót kiment hozzájuk "túsztárgyalni". Amit a pasik vagyis angyalok helyett felajánlott, az nem kevesebb volt, mint a két saját édeslánya, akikkel kapcsolatban külön hangsúlyozta, hogy szüzek és tőle aztán azt csinál vele az összegyűlt csőcselék, amit csak akar. Na, ha itt nem fordul fel valakinek a gyomra, akkor már nagyobb megrázkódtatás nem érheti. A tömeg szerencsére le se fütyülte az ajánlatot, hiába, a jelek szerint nem volt köztük egy heteró sem. Viszont majdnem rávetették magukat Lótra, ha nincs ló, szamár is jó alapon - ő mégiscsak pasi, tehát megfelel a célnak.
Ezen a ponton végre akcióba lendültek a kommandós angyalok, gyorsan bemenekítették a házba bátor és rendkívül családszerető hősünket, majd azonnali hatállyal megvakították az ostromlókat, hogy egyikük se találja meg a bejáratot. Mert tapogatózva nem megy, nyilván... Mondjuk, ennyi erővel már azt is megtehették volna, hogy impotenciával sújtanak 10 kilométeres körzetben mindenkit, legalább megerőszakolás esélye a nullára csökkent volna. Az események ekkor igencsak felgyorsultak, az angyalok ugyanis telepatikus úton megkapták a parancsot, hogy menekítsék ki Lótot és még akit ő érdemesnek tart, de izibe, mert már elindult a visszaszámlálás.
Lót ekkor elhagyta a házat, hogy beszéljen jövendőbeli vejeivel... Nomármost, ha a város összes férfiúja az erőszakolásra hajló tömegben volt, akkor ez a két jómadár is. Márpedig akkor nyilván nem akarta volna kimenekíteni őket. Ha pedig nem voltak a tömegben, akkor mért szerepel a szövegben, hogy mindenki ott volt? Arról nem is beszélve, hogy hol maradnak ebből a városból a nők és a gyerekek? A 10 igaz ember feltétlen férfi kellett legyen? És, ha nincs 10 igaz férfi, akkor akár többezer igaz nő és gyerek nem érdemli meg, hogy megússza? No, de vissza Lóthoz.
Hősünk hiába győzködte lányai vőlegényeit, hogy mentsék az irhájukat, mert jön a végítélet, kábé annyira vették komolyan, mint mi a BM sms-eseit, úgyhogy maradtak, ahol voltak, a két testőrangyal végül is csak magát Lótot és a feleségét meg a két, könnyen beáldozható lányát kísérték ki a bombázás kezdete előtt. Lót még azon is alkudozott (Ábrahám vére, naná, hogy nem azt csinálja, amit mondanak neki), hogy ne a hegyekbe kelljen elcuccolnia, hanem egy kisvárosba, mitagadás, nem múlt egy felette nyomtalanul az a sok, kényelemben eltöltött év. A fene akart hegyet mászni meg sátorozni. Legalábbis ekkor még.
Az angyalok megígérték neki, hogy a kiválasztott porfészket kivonják a tömegpusztító fegyverek hatásköréből (milyen mákjuk volt az ottlakóknak, mer eredetileg ők is szerepeltek a halállistán), megtiltották a hátranézést, oszt elengedték a kis családot. Azok szedték is a lábukat, de a kíváncsi Lótné visszanézett a tűzijátékra (melyikünk ne tette volna, úgy őszintén?), és hálából jól sóbálvánnyá változtatta az Úr (még erre is volt energiája...)
Lótnéról több szó nem esik, mintha a férje kicsit se bánkódott volna utána... Igaz, elég volt neki a saját életéért rettegnie, annyira bízott az Úr ígéretében, hogy megkíméli a kisvárost, hogy nem bírta cérnával, és felcuccolt mégis sátorozni a hegyekbe a két lányával. Jól be lehetett rosálva, az már biztos. A nagy zűrzavarban meg is feledkeztünk Gomorráról, pedig ugyebár úgy áll párban Szodomával, mint Rómeó Júliával, Bonni Clyde-dal és Szegény Dzsoni Árnikával. Vagyis miért kellett lebombázni Gomorrát, ha angyaltesztet csak Szodomában végeztek? Mondjuk, mert az angyaloknak mégiscsak van nemük, és pasik? A hagyomány szerint ugyanis, ahogy a szodomaiak szodomiták, vagyis meleg férfiak voltak, a gomorraiak leszbikusok. Ez persze nem a Bibliában szerepel, de tény, hogy később Gomorrát ezzel a "bűnfajtával" kötötték össze. Nos, ki látott még exkluzív leszbikus várost? Ezek szerint Gomorrában csak nők éltek? Ha pasik is laktak ott, azoknak miért kellett bekrepálniuk? Költői kérdések, nyugi. Térjünk vissza Lótékhoz, a hegyekbe.
Ott éldegéltek, kempingeztek hármasban, ember se közel, se távol, unalmas lehetett a végtelenségig (főleg egy olyan családban, ahol a hagyomány szerint a háznép többszáz tagból áll, merthogy régebb Lótnak jószágai, szolgálói, pásztorai voltak, azokról se tudni, mi lett velük). A lányok mindenesetre unták, és elkezdtek aggódni a jövőjükért, ketyegett erősen a biológiai órájuk, vőlegény, udvarló, de még tejesember vagy villanyszerelő se akadt egy szál se, akivel összeszűrjék a levet - meg ugye eddig mit tapasztaltak a férfiakkal kapcsolatban? Hogy majdnem mind gay, a két jóképű angyal meg aszexuális. Addig-addig pusmogtak, vágyakoztak, míg az idősebbik egy este forradalmi javaslatot nem tett a húgának.
Mivel nincs más pasi, csak az apjuk, hát őt kell felhasználni teherbeesési célból. Nagy kérdés, hogy hogy volt rá gusztusuk, főleg azok után, hogy ez a nagyszerű ember simán odalökte volna őket a szodomitáknak, egy ilyen akció után nem hiszem, hogy egy csöpp gyermeki szeretet is maradna az ember lányában, de az incesztus aztán végképp nem jut eszébe. Jámbor bibliamagyarázóink persze még erre is találnak felmentést: a lányok nem szexelni akartak, á, ők csak gyerekre vágytak, márpedig egy nőnek bármit meg szabad tennie, ha gyereket akar (lásd még Támár álprosti-akciója). Azért ezt jó tudni...
Akármi is vezette a lányokat erre az ötletre, leitatták az apjukat (hogy honnan volt boruk és honnan tudták, mi az a szex egyáltalán?), és egyik éjszaka a nagyobbik csaj hált vele, másik éjjel meg a kisebbik. Az apjuknak persze fogalma sem volt az egészről, úgy kiütötte magát mind a kétszer. Vagy többször, mert azért nem biztos, hogy szűzlányok egy hullarészeg pasitól elsőre teherbe tudnak esni. Technikailag nem lehetetlen, de én elég nehezen tudnám elképzelni, már ha akarnám egyáltalán, de ezt spéci most nem akarom. Megtették helyettem mások: bizonyára nem lep meg senkit, hogy különböző korok festői különösképpen élvezkedtek Lót és lányai megörökítésében, és bizony nem nagyon dőltek be annak a verziónak, hogy az öreg nem tudott semmiről. Élvetegnél élvetegebb öreg arcok, és pucérabbnál pucérabb fiatal női testek, na és olykor megdöbbentő értelmezések, mint itt alább.
Ha már képek: megragadom az alkalmat, hogy ajánljam a Lót leányai című opuszt, ott is fellelhető jópár illusztráció, és a legismertebb festményeket a szerző részletesen elemzi is, mégpedig felettébb érdekesen.
Nos, csak, hogy ne maradjunk adósok a sztori befejezésével, mindkét lány sikeresen teherbe esett és természetesen fiút szült (mi mást), hogy a moábiták és az ammoniták ősanyja lehessen - úgy látszik, az Úr is helyeselte a lányok módszerét, mert holmi méhelzárással nem lacafacázott. Adonáj nőgyógyászati beavatkozásaiban logikát keresni meglehetősen reménytelen vállalkozás lenne. Mi nem is tesszük. (Persze a Leviták 18-ban, ahol a vérfertőzés különböző verziói vannak felsorolva, ez is szerepel mint tiltás, naná, majd pont ezt hagyták volna ki, de ebben a történetben a lányok nem járnak pórul, még csak meg se kell vakítaniuk magukat, mind Ödipusznak a görög mitológiában, mert az anyját vette feleségül - úgy, hogy fogalma se volt róla.) Hogy a kínálkozó párhuzamot se hagyjuk ki, Noé, aki egyszer ugyancsak leitta magát a sárga földig és pucéran heverészett, megátkozta később az őt gúnyoló fiát, míg a másik kettőt, akik nem szemlélték meg, csak szépen betakargatták, megáldotta.
Akit érdekel a Biblia és a Lót-sztori további ízekre szedése, annak ajánlom Léo Taxil magyarul a neten is elérhető Szórakoztató Bibliáját, ő aztán mindenféle kényelmetlen kérdést feltesz a szövegekről, és más ókori forrásokkal veti össze az Írást. A könyv ugyan 1897-es keltezésű, de ez senkit ne zavarjon, még mindig élvezhető és meglehetősen szemtelen.
Csak pár szót Szodoma átlényegüléseiről: a leghíresebb minden bizonnyal de Sade márki Szodoma 120 napja című regénye, amelyet 1785-ben kezdett írni és a bdsm-függők bibliája lehet, gondolom én, őszintén szólva nem az a fajta regény, amelyet kötelező olvasmánynak tartanék, ahogy Pasolini 1975-ös azonos című filmjét sincs gyomrom megnézni. Szodoma és Gomorra címen egyébként vagy 5 film létezik, a legutóbbi tudomásom szerint 2000-ben készült.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.