Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Folytassuk a Bibliával, mert azt különösen szeretitek. És, ha már megvolt az egyik pancsoló nő, akit annyiszor kaptak ecsetvégre a festők, jöjjön a párja, a másik asszonyka, aki azzal bolondított meg egy pasit, hogy - merő véletlenségből persze - meztelenül fürdőzött a szeme láttára.

Artemisia Gentileschi - David y Betsabé - 1640.jpeg

A pasi történetesen maga Dávid volt, a zsidók leghíresebb királya (nem mellesleg Jézus sokat emlegetett őse), és épp a haditanácsból jött ki a tetőteraszra ejtőzni, mikor azon kapta magát, hogy kukkol és nagyon tetszik neki, amit lát. Olyannyira tetszik, hogy muszáj megszereznie. Márpedig a kétharmad teljhatalom birtokában az ember nem szokta visszafogni magát, amit megkíván, azt megkaparintja, legyen szó nyugdíjkasszáról vagy csinos csajokról.

De hogyan jutott az egyszeri birkapászor legkisebb fiú annak a palotának a tetőteraszára? Mert nem ám aranybölcsőben ringatták, elég érdekes karriertörténet az övé, és ha csak nagy vonalakban is, mindenképp érdemes elmesélni.

Dávidunk sokgyermekes állattenyésztő családba született, ahol ő volt a lesajnált öcskös, a kis mitugrász, akit csicskáztatnak a bátyjai, de az ilyen öcskösök gyakorta bosszulják meg magukat. Biztosan hamar a fejébe vette, hogy majd megtanítja a mamlaszokat kesztyűbe dudálni, ráadásul nem csak saját maga hitt önmagában, de az egyik változat szerint még egy bizonyos Sámuel próféta is adta alá a lovat, ugyanis egy szép napon egyszerűen beállított Izájhoz, hősünk apjához, és pofátlanul felkente a kissrácot Izrael jövendő királyának, cseppet sem zavartatva magát azon tény által, hogy az országnak éppen volt egy Saul nevezetű királya, és annak ez a legkevésbé sem smakkolt. Ilyenek a próféták, nem ismerik a diplomácia meg a jó ízlés szabályait, még baltás gyilkosokat is ártatlan képpel kennének fel akárminek. Ha felsőbb parancs van rá, persze.

A másik sztoriváltozat szerint nem volt semmiféle prófétai látogatás meg felkenés, ezt Dávid PR-osai terjesztették csak utólag, hogy legitimálják az alacsony sorból felkapaszkodott kiscsóka hatalmát: mert az Úr és az ügyeletes próféta egyértelmű támogatása azért sokkal jobban mutat a történelemkönyvekben, mint az egyszeri szegénylegény csúzlis győzelme egy óriás fölött. A politikai marketinget se tegnap találták fel.

david_and_goliath_321675.jpg

Ebben, a földhözragadtabb változatban tehát annyi történt, hogy Dávid, a lesajnált kétkezi pásztor kaját vitt az épp frontharcosként szolgáló bratyóinak, és mikor tanúja volt az ügyeletes filiszteus (palesztin) Rambó azaz Terminátor magánszámának, melynek során a gógyival kevéssé megáldott, ámde izompacsirtának nagyszerűen beillő óriás többek között az összes izraeli pasi férfiasságát is kétségbe vonta, fogta a maga kis parittyáját, és elegáns mozdulattal homlokon lőtte a behemótot, mégpedig olyan pontossággal, hogy egy mesterlövésznek is becsületére vált volna. Ezek után gyorsan le is vágta a fejét, nehogy még véletlen magához térjen és a genfi egyezményre hivatkozzék.

Gondolom, szinte mindenki ismeri a híres firenzei pucér Dávid-szobrot, amely általában mindenféle tankönyvekben is ott virít... (Egyesek a szerszáma apró mivoltán szoktak is élcelődni.) Annak idején, extrém szűzies lányka koromban én nem bírtam elviselni, hogy a srác úgy áll ott, a tiszeletreméltó iskolai könyvben, ahogy az anyatermészet vagyis Michelangelo mester megalkotta, úgyhogy rárajzoltam egy fürdőgatyát. Tudom, ez megbocsáthatatlan bűn és főleg prüdéria, de hát a szocialista és a katkó erkölcs keverékéből akkor ennyi tellett.

david_study.jpg

Nos, ez az ominózus Dávid szobor épp azt a pillanatot örökíti meg, mikor pásztorgyerek kilép a világtörténelem színpadára vagyis kiválasztja a megfelelő követ a parittyájába, amellyel majd likvidálja az ellent. Innen azért még nem vezetett egyenes út a trónig, persze, de a palotába már igen. Lehetett valami a srácban, mert Saul fia, Jonatán, aki ugyebár trónörökösnek számított, seperc alatt a jöttment kispásztor lábai előtt hevert és a kedvéért még a nőit is elhanyagolta. A két srác egymás iránti erős vonzalmát lehet testvéri szeretetként értelmezni, vagy egészen más megvilágításba helyezni, Dávidban igenis volt valami dionüszoszi, feminin, a maga táncikálós, lantozós, verselős attitűdje azonban nagyszerűen megfért a profi katona és a kíméletlen politikus énjével. Nem vállalkozom rá, hogy állást foglaljak, de vannak, akik Jonatánhoz fűződő kapcsolatát gay színezetű barátságnak látják, ugyanakkor, ahogy látni fogjuk, Dávid nők iránti érdeklődése sem vonható kétségbe egy pillanatra sem.

Ott tartottunk tehát, hogy hősünk bekerül a király környezetébe és mezítlábas pásztorból hirtelen egyenruhás hadvezérré avanzsál, pedig attól, hogy valaki jól lő célba, még nem biztos, hogy tábornokként is beválik. Dávid persze nem hiába volt olyan becsvágyó fiatalember, bevált. Túlságosan is. A népek a maguk gyorsan lelkesedő módján elkezdték sztárolni, hülye rigmusokat faragtak a dicsőségére, és graffitiket rajzoltak a falakra, lényeg az, hogy Saul király agyát egy idő után elöntötte a vörösiszap. 

david_saul_hi.jpg

Mivel az is köztudott volt, hogy a Dávid gyerek multitalentumként nem csak mesterlövészként és hadvezérként válik be nagyon, hanem még a lantot is úgy pengeti, mint egy profi, saját szerzeményeit énekli, és olyan hangja van, mint Freddie Mercurynak, ami az mp3-as lejátszók nélküli világban nem kis előnyt jelentett, Saul úgy tett, mintha majd' elepedne egy jó kis muzsikáért, és magánkoncertet rendelt fia kedvencétől. Aztán, mikor egyedül maradt vele, újra és újra megpróbálta beledöfni a lándzsáját (szó szerint, nem átvitt értelemben), bizonyítva ezzel, hogy a családon belüli erőszak nem csak nők ellen irányulhat, és az alkohol rontja a férfiúi erőnlétet. Dávid persze ügyesen hárított, a királynak meg annyira tele volt vele a hócipője, hogy inkább visszaküldte a frontra. Mindhiába, mert ettől nem hogy bekrepált volna a srác, de még népszerűbb lett.

Ha már családról beszélünk, a következő körben Saul két lánya is szóba került, mint Dávid lehetséges menyasszonya. De persze ez is csak trükk volt Saul részéről, aki nem merte felvállalni a tömegek új hősének népszerűsége miatt, hogy bérgyilkost fogadjon fel vagy szimplán kivégzőosztag elé állítsa (azért nem volt egy igazi diktátor): abban reménykedett, hogy ha elég lehetetlen feladatot szab ki Dávidnak, az ágrólszakadt szegénylegénynek, hogy az elnyerhesse lányának, az egyébként fülig szerelmes Michalnak a kezét és vele belépőt kapjon a dinasztiába, akkor nagy eséllyel mégiscsak a filiszteusok fogják elvégezni helyette a piszkos munkát. A jegyajándék elég gusztustalan volt, de mit tegyünk, nem írhatjuk át a világ legolvasottabb könyvét: Saul száz eredeti és hamisítatlan filiszteus fitymát kért Dávidtól. Biztos gyűjteménye volt az ilyesmiből, na. Nem kell olyan undorodó képet vágni.

prepúcios-filisteus_620.jpg

Ugye, nem lep meg senkit, hogy Dávid félkézzel teljesítette a küldetést, sőt, mitöbb, ahogy a kopogtatócédula-gyűjtő pártkatonák, ő is túlteljesítette, hozott kétszázat. Az az egy megnyugtató van ebben az egész történetben, hogy a filiszteusokat előbb megölték, és csak aztán metélték őket körül, fordítva kellemetlenebb lett volna... (Ugye, Szichemben fordítva volt, ha még emlékeztek rá.)

David_spares_Saul_C-367.jpg

A történtek után Michalt muszáj volt férjhez adni Dávidhoz, de ez nem jelentette azt, hogy Saul lemondott volna riválisa kinyiffantásáról. Tényleg mindent megpróbált, mivel azonban Dávidnak volt egy beépített kéme, maga a királyfi, Jonatán, no meg Michal is hozzá volt lojális, nem az apjához, mindig sikerült időben meglógnia. Az üldözéses sztori megfilmesítve kitöltene egy teljes venezuelai teleregényt, úgyhogy hanyagoljuk, a lényeg az, hogy Dávid mindenből épen és sértetlen egóval került ki, kétszer még jól meg is alázta Sault azzal, hogy megkímélte az életét, pedig simán kinyírhatta volna. A végén az öreg király és Jonatán a filiszteusok ellen esett el, és egyedül Dávid maradt porondon: így aztán királlyá avanzsált.

Anélkül, hogy belemennénk a zsidók megosztottságának történetébe, hiszen az északi és a déli országrész külön közigazgatási egység volt, külön kormányzattal, csak megjegyezzük, hogy Dávid personálunióban mind Júda, mind Izrael uralkodója volt.

Így kanyarodunk vissza tulajdonképpeni sztorinkhoz és a palota tetőteraszán ejtőző királyhoz, aki hatalma csúcsán, már azután, hogy meghódította Jeruzsálemet és a frigyládát is elhozatta Silóból, nehogy már az ottani papok akarják megmondani a tutit, az ammoniták ellen viselt háború idején egyszer csak megpillantja élete asszonyát, ahogy az a nagykönyvben meg van írva.

Nem számított, hogy volt már 7 azaz hét darab felesége, nota bene, egy időben, mert a monogámiát nem királyoknak találták ki, és gyakorlatilag korlátlan számú rabnőhöz juthatott hozzá. Ami már megvan, az után nem ácsingózik az ember, mi még nem volt meg, az viszont igazán kívánatos tud lenni. Főleg, ha másé.

king-david-and-ark.jpg

Mivel a király azonnal hívatta a titkosszolgálat főnökét, elég hamar előtte volt a szépasszony dossziéja, névvel, származással, családi állapottal, csípő-derék-és mellbőséggel. Megállapítást nyert, hogy sajnos férjes asszony, a hettita nemzetiségű férj, bizonyos Uriás azonban épp hazafias kötelességét teljesíti a fronton, nemzetbiztonsági kockázatot a nő igénybe vétele nem jelent (gyakorlatilag kizárható, hogy a filiszteusok alvó ügynöke lenne, mint Delila), szóval, ha a király kicsit eljátszadozik vele, senkinek nem esik majd bántódása. Betsabét pedig, az érintettet, nem kérdezte senki, csak jöttek érte a nagy fekete gyaloghintóval, oszt Dávid hálótermébe vitték.

2sam11.jpg

Induljunk ki abból, hogy Betsabénak hízelgett a szitu, esetleg nem is merő véletlenségből fürdőzött meztelenül a királyi palota tőszomszédságában, hanem előre megfontolt szándékkal. Lehet, ő előbb vetett szemet a királyra, aki egyáltalán nem lehetett rossz pasi. Talán csak egy kicsit unatkozott a nő, hosszúra nyúlt a hadjárat, és a fürdés is csak arra emlékeztette, hogy ismét itt vannak a termékeny napjai, és nincs, aki teherbe ejtse. Biológiai óra már akkor is létezett, ahogy ez a kép itt, jobboldalt bizonyítja. De persze meglehet, hogy Betsabé szimpla áldozat volt, a királyi önkény áldozata. A sztoriból ez nem derül ki, mert az ihletett szerző túlságosan el volt foglalva Dávid érzelmeivel. A csajra már nem maradt energiája.

Hősünk tehát készséggel megtette, amit az általa indított háború miatt a férj nem tehetett: jókat szeretkezett Betsabéval, és valahogy eszébe se jutott védekezni, mondjuk, abba úgyis könnyebben bele lehetett halni, mint a szimpla házasságtörésbe, ahogy Onán sztorijából már értesültünk róla. A nő pedig, lévén termékeny korszakában, úgy teherbe esett, mint annak a rendje - bezzeg ilyenkor nem cicózik az Úr méhelzárással, mint a teljesen törvényes házastársi szex esetén annyiszor. Mikor Betsabé megállapította, hogy közeledik a menzesze, szépen hazaköltözött (a zsidók nagyon komolyan veszik azt, hogy ilyenkor nem szabad szexelni, akármekkora a szerelem), majd konstatálta, hogy a vérzés kimarad, és miután megcsinálta a terhességi gyorstesztet, úgy a fogamzás után 10 nappal, megüzente a királynak, hogy mi a tényállás.

Hogyan reagált a király? Mi lett a gyerekkel? És mi lett a férjjel? Ez majd kiderül a második részből. Addig is szavazzatok, vajon Betsabé szándékosan fürdött-e pont a király szeme láttára, vagy ártatlan áldozat!

Ha tetszett a poszt, kérlek, lájkold az oldalt, amennyiben benne vagy a flattr rendszerben, dobhatsz egy kis támogatást is, megköszönöm, és nézz körül a szexshop hirdetések között is! 

A bejegyzés trackback címe:

https://szexcsatakanno.blog.hu/api/trackback/id/tr734786904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

titokmacsek 2012.09.21. 10:21:22

Azért az, hogy Dávidnak jobb feneke volt mint nekem, nem kicsit bosszant.:D
Jó a poszt, már vártam :)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2012.09.21. 10:42:13

@titokmacsek: Ha Michelangelo farag ki, neked is ilyen jó feneked lenne :-)

bellisperennis 2012.09.21. 10:51:18

Dávid feneke tényleg mutatós... Akár mondhatni szépnek is. A zsoltárai is azok. Kislánykoromban nagyanyám mindig azt mesélte, a Holdban Dávid király hegedül, Szent Cicellével.
Ez a gyönyörködés mindjárt érthetővé teszi az azonnali teherbeesést.Ugyan kicsit később született, de lehet, hogy ilyesmiről írta Platón a Lakomában,ahol Szókratész -Diotíma szavaival - azt állítja: a terhesség megelőzi a megtermékenyülést:

„Ha a terhes lény a szépség közelébe jut, felvidul, elömlik benne az öröm, megtermékenyül és szül; ha azonban a rúthoz közeledik, elkomorul, búsan begubózik, elfordul, összehúzódik, s nem tud szülni, hanem kínlódva hordja tovább terhét. Innen az a mélységes megrendülés, amit a terhes s már vajúdó lény a szépség közelében érez: mert nagy fájdalomtól szabadulhat meg általa. Mert Erósz nem a szép szerelme – mondta –, ahogy te gondolod, Szókratész.
– Hát akkor mi?
– A szépségben való nemzés és szülés vágya.”

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2012.09.21. 11:07:29

@bellisperennis: Ha ez igaz lenne, a ronda pasiknak nem lenne gyerekük. :-) Illetve ronda szülészorvos közelében lassabb lenne a kitolás :-P
A Bibliában az Úr játszadozik azzal, kinek lehet gyereke és kinek nem, ebben az esetben elég kegyetlen módon, de hát nem ez az egyetlen példa rá. Ha végignézi az ember, h milyen játszmákat játszik a gyereknemzés körül, az elég mellbevágó.

bellisperennis 2012.09.21. 12:07:40

Ronda pasi nincs is... :-)
Mit is szoktak ők rólunk mondani? Nincs ronda nő, csak elégtelen mennyiségű sör...
Amúgy, anno..., a szobánk fiatal szülészorvosának gyönyörű nagy bociszeme volt... Jól is érezte ott magát mindenki. A feneke meg pont, mint a szoboré, ami a szűk fehér nadrágban remekül érvényesült, és találgatásra késztette a szobatársakat, hogy a varratszedésre induló ugyan hogyan tudja majd a zsebébe belecsúsztatni a borítékját... Sajgott a frissen vágott sebünk a sok nevetéstől :-)

mikocami 2012.09.21. 17:12:37

Nagyon érdekes cikk.Sok probléma van vele.
Ha ezt egy félig-meddig tudományos megállapításból szemezgetted,az lehet filozófia.A Biblia leírásához nincs semmi köze.
Betsabé nem szándékosan mutogatta a bájait,mert nem gondolta,hogy a szomszédból kukkolni fogják.Dávid tudatában volt az Isten törvényeinek,hogy "ne kövess el házasságtörést",amit meg is bánt,de még ehhez hozzájárult egy vérbűn is,azaz a férjet megölette egy csatában.
A vétkei elkövetése után megírta az 51.Zsoltárt,amelyben beismeri és megbánta a bűneit.Ennek következménye lett,hogy Jézus lett a leszármazotti vonalának fő része.

G_Norton 2012.09.21. 17:13:15

Jókat vigyorogtam a posztot, köszi érte.:) Heller: Isten tudja c. regényében is szépen elregélte ezt az esetet (na meg mást is, mivel Dávid elmélkedik az életének különböző mozzanatairól), és ott a leginkább amerikai feleségnek beillő Betshabé direkt provokálta Dávidot, mert miért ne. Utána még Uriással is gondok voltak persze...:)

mikocami 2012.09.21. 17:23:08

A képek alatti kommentek honnan származnak?Saját filozófiád?
Pl."Nem vagyok én baltás gyílkos,hogy álmában nyírjam ki."
Ez pontosan így hangzik:"Oltalmazzon meg engem az Úr attól,hogy íly dolgot cselekedjem az én urammal,az Úr felkentjével,hogy kezemet felemeljem ellen,mert az Úr felkentje ő."
A tanulság:senkinek nincs joga ember életet elvenni,csak istennek.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2012.09.21. 18:18:17

@bellisperennis: Így jár, akinek nő a szülészorvosa, oxitocinra szorul :-P

@mikocami: Már rég rossz, ha magyarázni kell a humort, úgyhogy meg se próbálom.

@G_Norton: Uriás még jön :-) Ha az ember kicsit belegondol, azért minimum felmerül benne, h nem merő véletlen volt az a fürdőzés. Én pl fel tudom mérni, h belát-e valaki az ablakomon annyira, h kukkoljon, és ennek megfelelően döntök, h pucérkodjam-e :-) Sajna egyetlen királyi palota sincs a szomszédságban :-)

Hunor Levente 2012.09.21. 18:47:52

"Vannak, akik Jonatánhoz fűződő kapcsolatát gay színezetű barátságnak látják." Mert a történet annak is tűnik.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2012.09.21. 19:34:50

@Hunor Levente: Igen, annak tűnik, de hát ki vagyok én, hogy eldöntsem, milyen természetű kapcsolatok létezhetnek a pasik között?

Sigismundus · http://csakugyirkalok.blog.hu/ 2012.09.21. 19:53:55

" Anélkül, hogy belemennénk a zsidók megosztottságának történetébe, hiszen az északi és a déli országrész külön közigazgatási egység volt, külön kormányzattal, csak megjegyezzük, hogy Dávid personálunióban mind Júda, mind Izrael uralkodója volt. "

Azért mégis egy mondat erejéig, ha jól tudom csak Salamon után (akinek szintén volt egykét kalandja) esett két részre az ország. Jó kis sztorikkal van tele az Ószövetség, mostanában olvastam újra a LArousse képregényes változatot 1-5-ig. :-)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2012.09.21. 20:13:54

@Sigismundus: Hivatalosan Salamon után, de a jelek szerint - ez a lábjegyzetből és magából a szövegből is kiderül - már korábban sem volt egységes az ország.

Hú, az jópofa lehet, képregényes változat. :-) Mennyire való felnőtteknek?

Emilke mesél 2012.09.21. 20:33:13

Szerintem, (meg Dávid szerint is, csak később jött rá)előkészített provokáció volt. Írtam is jó egy éve az ügyről. :))

kalandfereg 2012.09.21. 21:02:39

Posztoló, egy Joseph Heller veszett el benned. ;)

Emilke mesél 2012.09.21. 21:25:08

@kalandfereg:
Nagyon ók ezek a frissítő átírások ! Remélem, Abiságról is vannak friss adatok. :))

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2012.09.21. 21:43:10

@kalandfereg: Köszi, egyébként Gloria Mundi a becses nevem :-)

@mesélek: Kíváncsi lennék, hány pasi szavazott arra, hogy NEM provokáció volt :-P

gabcigirl 2012.09.22. 00:04:05

Nahát:) Nem kizárt, hogy Betsabé direkt tette-vette ott magát.

Azt viszont tudni kell a sztorihoz, hogy az ókori Izraelben gyakoriak voltak a lapos tetős építkezések, a tetőteraszok és a temérdek domboldal.

Sok ókortörténeti leírás szerint a király is valahogy úgy pillanthatta meg a hölgyet, hogy magasabbról vette észre a lapos tetős ház tetején kialakított, korabeli wellnessben a nőt.

Az viszont erős, hogy Dávid és Jonathán barátságát egyből lebuziznák egyesek. Bár ez a homár lobbinak nem fog tetszeni és meg is tesznek mindent a ferdítésért, az Ó és az Újszövetség egyaránt tiltja a homoszexualitást. Ráadásul Sámuel próféta fel sem kent volna fel királlyá olyan embert, aki homokos. Ellenkezik a biblikus normákkal.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2012.09.22. 00:15:51

@gabcigirl: Azért, ha az ember nem akarja, h bámulják, megvan rá a módszer. Na és akkor még nem léteztek távcsövek, akármilyen sólyomszem volt Dávid, azért messzire biztos nem látott olyan jól, h megállapítsa, mennyire klassz nő van előtte, ha a nő ugyancsak nem volt tudatában annak, h nézik :-)

Lehet, hogy csak plátói homoerotikus kapcsolat volt, de mégiscsak furcsa, hogy valaki az összes valaha volt asszonyánál és nőjénél is jobban szeressen egy másik pasit. Főleg, mert ez a szeretet elég hirtelen alakult ki, nem úgy, h együtt nőttek fel és sülve-főve együtt voltak évekig. Ráadásul egy királyfi meg egy pásztorgyerek intellektuálisan és neveltetésben is eléggé különbözik egymástól, tehát marad az erotika... A házasságtörést is tiltja a Biblia, ennek ellenére Dávid mégis az Úr kedvence maradt, noha éppenséggel megbüntette, de inkább a szerencsétlen gyerekét, nem őt.

Kismy 2012.09.22. 00:45:59

@Gloria Mundi: ééééééén arra savaztam, hogy nem provokácijó volt. egy erényes kur..izé feleség vót na. (én meg szeretni lenni kirájj)

ace22 2012.09.22. 07:44:52

Stefan Heym a "Dávid király krónikája" c. mesterművében konteóként dolgozza fel a dolgot, Betsabé provokál, Uriás együttműködik, Dávid király meg besegít az ellenségnek Uriás semlegesítésében...

Sigismundus · http://csakugyirkalok.blog.hu/ 2012.09.22. 09:17:02

@Gloria Mundi: " Hú, az jópofa lehet, képregényes változat. :-) Mennyire való felnőtteknek? "

Eléggé való felnőtteknek is. Sőt, nagyon is nekik, van benne elég sok pusztítás és erőszak, és gyilok ábrázolva. Elvégre kemény sztori az Ószövetség.
No meg, ami kamaszfiúként megfogott anno nagyon, a gondolatébresztő nőábrázolások :-)

neoteny · http://word.blog.hu 2012.09.22. 11:43:20

@Gloria Mundi:

Csak annak "marad az erotika" aki nem hallott az erosz és fília közötti különbségről.

Emilke mesél 2012.09.22. 13:47:44

Ezt gondolom. :))
Új emlék ragyogott szeme előtt
A lángokba bámult. A lángnyelv remegett lélegzetére.
A fény tágult, ahogy belenézett, ott sütött a nap.
Amint állt a homályos szobában,látta a tetőn Bethsabét meztelen fürdeni. A szolgálólányok öntötték a tartályba a vizet, amely vékony csövön csorgott a duzzadó, gömbölyű formákra, a mellek között leesve a nyitott kagylójú rózsás hasra és a rejtett kert fekete pázsitját öntözve a karcsú combokon lefolyt. Dávid torka száraz volt, halántéka lüktetett. Az emeleti ablakra vetett pillantás, ahogy a dög a szájszélét nyalta, elárulta, hogy az átkozott kurva tudja, hogy Dávid ott áll az ablakban, ….
És ahogy törölközött, puha gyolcsokba eltakarta a testét, majd rafinált mozdulattal ismét kitakarta, nevető arcát az égnek fordította, haját rázta a napfényben. Karja alatt felpillantva látta a királyi lakosztály ablakán a függöny libbenését és seggét riszálva , vállán a puha gyolccsal lépett be a ház ajtaján.
A rabnők ledobták ruháikat és meztelen testük a maradék víz csorgása alatt feltárult,
tudva, hogy a király az ő vonaglásukat is látja.
Dávid hűs szőlőlevet ivott az aranyló kupából, tenyerét összeütve a belépő szolgálónak mondta: Küldess át Urias feleségéhez, hogy látni akarom, üzenetem van számára férjétől és meg kívánom beszélni vele, hogy akarja -e a táborban meglátogatni férjét.
A szolga meghajolt és eltűnt. Dávid türelmetlenül járkált a szobában, alvófülkéjébe nézett, ahol fekvőhelyén a bőrökön lágy gyolcsok hevertek, a vizes kelyhekben virágszirmok illatoztak. A függöny zsinórját egy mozdulattal engedte le, sejtelmes árnyékká szűrve a fényt.
Hallotta a lépteket, eléje ment az asszonynak. A belépő szolgát egy kézmozdulattal küldte el.
Kérettelek asszony, hogy Urias üzenetét adjam át, jól van és várja, hogy visszatérjen. Köszönöm Uram, rebbent az asszony hangja és Dávid kinyújtott kezét látva, közelebb lépett, hogy a kéz elérje ruháját. Ahogy a király keze megfogta a kelmét, fordult az ablak felé, hogy a napfényt és kandi tekinteteket kívül rekessze, csak a meztelen test villant, a király kezében a gyolcs maradt
Dávid sóhajtott, öreg keze kinyújtva a levegőben megremegett. Az emlék
rászakadt, még felvillant előtte az Istennő teste és azt érezve, hogy vétkezik, mikor az asszonyállatot, a Kurvát a kimondhatatlan, az Örökkévaló elé meri helyezni, de elhessentette a vétek gondolatát is.
Amint a kezeivel magához rántotta az asszonyt, érezte, hogy kezek bontják köpenye kötőit, a karokat a nyakán, vállain, hasán egy feszülő, meleg takarót,
és aztán többre nem emlékezett.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2012.09.22. 15:18:23

@neoteny: A filia nincs számomra kellőképp megalapozva a sztoriban, de persze rá lehet mondani, hogy az Úr ébresztett J lelkében nagy szeretetet az iránt, akit nem ismert és aki csak úgy berobbant az életébe, ha a királyfelkenős sztori forgalomban volt, akkor ráadásul azzal az egyértelmű fenyegetéssel, hogy kilökje az öröklésből. Emberileg ilyenkor minimum irigynek és féltékenynek kéne lenni, erre J teljesen aláveti magát D-nek. Kicsit gyanús.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2012.09.22. 15:22:13

@mesélek: Már mindjárt kurva meg dög. Csak egy kicsit riszálta magát, ettől még nem kellett volna rögtön ráugrani :-P

neoteny · http://word.blog.hu 2012.09.22. 15:55:23

@Gloria Mundi:

"A filia nincs számomra kellőképp megalapozva a sztoriban [...] akit nem ismert és aki csak úgy berobbant az életébe"

Nem minden mély és erős barátságot előz meg hosszú ismeretség és/vagy együtt felnövekedés.

A kérdés meglehetősen jól körbejárt az angol Wikipédián:

en.wikipedia.org/wiki/David_and_Jonathan

Itt vannak érvek homoszociális és homoerotikus értelmezésre is.

Szemekbe zárt titkok 2012.09.22. 20:14:15

Bevallom, néha mosolyogtam olvasás közben. De hívő emberként olykor meg is botránkoztam.

gabcigirl 2012.09.22. 23:28:05

@Gloria Mundi:

Szerintem meg 10 ezer százalék, hogy Dávid nem volt homokos. Egyrészt látni kellene az eredeti héber szöveget, mi volt benne szó szerint, amikor Dávid Jonathánnal értekezik. (Ha van erre valakinek affinitása, a Bible Works program segíthet neki benne, ha tud angolul is.)

Másrészt: lehetnek olyan barátságok, amelyek a bizalmi jellegüknél, témájuknál, a felek közös élethelyzeténél fogva különleges barátságok.

Szerintem minden embernek van olyan jó barátja, aki kiemelt prioritást élvez a többihez képest. De ettől még sem plátói, sem fizikai módon nem homokos/leszbikus az illető. Egyikük sem.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2012.09.22. 23:59:10

@neoteny: Köszi a linket. A kérdést persze nem mi fogjuk eldönteni, sőt, senki nem fogja eldönteni, hiszen ez interpretáció kérdése, és ki-ki a saját világnézetének megfelelően interpretál egy korántsem kristálytiszta sztorit. Az emberi érzések értelmezése akkor sem egyszerű, ha a jelenben és a környezetünkben játszódnak, nos, ez a sztori egyrészt nagyon távoli, másrészt nyilván félig mítosz, félig valóság, a történeti igazságról szinte semmit nem tudunk. Tehát én maradnék a fikció interpretációjánál. A kérdés az, h a szöveg szerzője/lejegyzője mit akart ezzel a férfibarátsággal kifejezni. És ez eléggé ambivalensnek tűnik számomra.
Benne van a lehetőség, hogy homoerotikus/plátói barátságot látunk, lehet, h csak szimplán plátóit (bár épp Platón és egész kora nem volt mentes a homoerotikus vonatkozásoktól). Párhuzamba állítható ez a barátság Akhilleusz és Patroklosz kapcsolatával: na, ott azért már nincs akkora berzenkedés az ellen, h fiúszerelem volt a barátságon túl. Mert a görögök számára ez természetes dolognak számított.
Az az érvelés, h nem érezhet vki homoerotikus vonzalmat, mert tudvalevőleg imádja a nőket és gyerekei születnek, kissé gyermeteg. Bőven léteznek meleg pasik, akik házasságban élnek és családapák.

@gabcigirl: Lásd az előző mondataimat, plusz: mi a baj azzal, ha van benne vmi homoerotikus jelleg? Nyilván nem volt gay vagy nem annak akarta ábrázolni a szerző, de biszexuális nyugodtan lehetett, vagy akár olyan pasi, aki a Kinsey-skálán olyan 2-3-as szint között mozog, akár csak vonzalom és nem megvalósítás szintjén.
hu.wikipedia.org/wiki/Kinsey-sk%C3%A1la
Nincs ebben semmi szokatlan, sosemlátott, léteznek ilyen barátságok, de azokból nem hiányzik az erotika, még ha soha semmi nem is történik a 2 ember között. A sztori szerint azért ők csókokat váltottak és ölelgették egymást.
Érdekes, h erre az egy momentumra kattantatok rá ennyire.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.09.23. 00:51:30

@Gloria Mundi:

"Bőven léteznek meleg pasik, akik házasságban élnek és családapák."

Ha házasságban élnek és családapák, akkor legfeljebb biszexuálisok (az általad idézett Kinsey-skálát figyelembe véve); a "meleg" (ami a "gay" -- homoszexuális magyar megfelelője) kifejezést nem szokták biszexuálisokra alkalmazni (ld. LGBT akronim).

"Nincs ebben semmi szokatlan, sosemlátott, léteznek ilyen barátságok, _de azokból nem hiányzik az erotika_, még ha soha semmi nem is történik a 2 ember között."

Ismét állítasz valamit ami nem igazolt, ezért történt az "egy momentumra" rákattanás.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2012.09.23. 09:30:43

@neoteny: Nem, lehetnek totál homoszexuálisok, de rejtőzködés miatt megházasodnak és gyerekeik is lesznek. És lehetnek biszexuálisok is. Dávidékról egy pillanatig se állítottam, h melegek lettek volna. Idézem, mit írtam:
"Nem vállalkozom rá, hogy állást foglaljak, de vannak, akik Jonatánhoz fűződő kapcsolatát gay színezetű barátságnak látják, ugyanakkor, ahogy látni fogjuk, Dávid nők iránti érdeklődése sem vonható kétségbe egy pillanatra sem."

"Gay színezetű" és "vannak, akik annak látják". Nem foglaltam állást! Mivel ez nem tudományos cikk, hanem szórakoztató mitológiai poszt, tele van nem alátámasztható állításokkal (még jó, ez a humor forrása), kicsit abszurdnak érzem, h ezen az egy ponton tudományos pontosságot vársz, főleg, mert nincs érvényes és mindenki által elfogadott álláspont. Egy mítosz esetében nem is lehet, természetesen.

Elég az neked igazolásként, h nekem már volt ilyen barátságom lánytársammal? Sőt, többünknek az iskolában. Volt benne erotika, viszont soha nem történt konkrétan semmi.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.09.23. 10:56:56

@Gloria Mundi:

Én két, más lehetőség(ek)et teljes mértékben kizáró kijelentésedet kifogásoltam: "marad az erotika", ill. "de azokból nem hiányzik az erotika".

"lehetnek totál homoszexuálisok, de rejtőzködés miatt megházasodnak és gyerekeik is lesznek"

Az emberiség történelme tele van férfiakkal akik soha nem házasodtak és nem is nemzettek gyerekeket: katolikus papoktól szerzeteseken keresztül katonákig, tudósokig stb. Egy "totális homoszexuálisnak" nem egy lehetősége adódott arra hogy házasságon kívül "rejtőzködjön": ha a házasságot választotta -- gyereknemzéssel egyetemben --, az nem a "totális" homoszexualitás jele, hanem azé hogy funkcionális biszexuális volt.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2012.09.23. 12:36:45

@neoteny: Az első esetben felsoroltam más lehetőségeket, a másodikban arra utaltam, h vannak ilyen jellegű kapcsolatok, sose mondtam, h minden barátság ilyen.

Lehet vki funkcionális biszexuális, de lelkileg teljesen meleg. Mindegy, ezek úgyis egyénileg megélhető dolgok, és a sztorihoz magához már nem is kapcsolódnak.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2012.09.25. 23:34:33

"A hited erős, de a biztosat vártad,
Mikor a tetőn őt ázni láttad.
A lány szépsége megbabonázott.
Lekötözött egy konyhaszékre,
aztán hajadat nyírta még le,
és a szádból kihúzta, hogy Halleluja" :)